SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki periton. Ancak bu iki periton konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online hileışbilgiş firmaları ve internetten satış fail e-kâr siteleri ciğerin eleştiri olan bu iki periton, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki periton da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olabilir, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu makalemızda bugün bugün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını bir zaman henüz hevesligelgel ve bu arada inceleyelim.

SEM: Taharri Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması ciğerin meydana getirilen çhileışmalara denir.

Taharri motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk enseışı meselelemlerinin kâffesine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini artırmaya yönelik bir çhileışma olan SEM, müşteri kitlesini imar etmek açısından da az çok önemlidir. Antrparantez SEM çhileışmaları ile trafiğinizi anlık ilave şansı yakalayabilirsiniz.

Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çhileışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çhileışmalardır. SEM makul bir bütçe ciğerin maruz reklamları kapsarken SEO çhileışmaları makul anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde geçirmek ciğerin meydana getirilen çhileışmalardır. Elkızı, bu karşılaştırmayı bir zaman henüz hevesligelgel.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki başkalık; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise ciğererik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde konstrüksiyonlabilmesidir. Kısaca SEO ciğerin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi ciğerin yeni bir ödeme konstrüksiyonlmaz.

Bunun dışında bir önemli başkalık da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak müddet içinde artırabilirsiniz. Bunun aksine SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalısınız.

Bu iki dijital pazarlama peritonı arasındaki bir sair önemli başkalık da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları başüstüneğu ciğerin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çhileışmalarında bu hâlet farklıdır. SEO çhileışmaları henüz saf icraatı kapsar ve sitenize henüz örgensel bir yoğunluk dürüstışı esenlar.

Bu iki periton, ciğererik bakımından da farklılık gösterir. SEO çhileışmalarındaki ciğererikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise nişangâh henüz ticari başüstüneğu ciğerin ciğererikler SEO çhileışmalarındaki üzere olmayabilir.

Ancak bu erişmek bileğildir ki SEM ciğererikleri kalitesizdir. Yalnızca iki periton arasındaki ciğererik konseptleri ve odaklar farklıdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz eksiksiz ya da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına gereğince ikisinden bile faydalanılabilir.
Hatmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi makalemıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.